artykuły
Berlin (fot. pixabay.com)
Berlin (fot. pixabay.com)

- W czasach fake newsów i darmowego dziennikarstwa dokładny research jest bardziej potrzebny niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki naszej serii reportaży realizowanych we współpracy z magazynem Weekend Gazeta.pl dziennikarze będą mogli zagłębić się w niemiecką codzienność, odkrywać rzeczy, które rzadko dostrzegają korespondenci - mówi dyrektor Goethe-Institut w Warszawie, dr Christoph Bartmann .

Dr Christoph Bartmann (fot. materiały Goethe-Institut w Warszawie)

- W polskich mediach temat Niemiec pojawia się wyłącznie w kontekście historycznym lub politycznym. O życiu, przekonaniach 80 mln sąsiadów nie wiemy prawie nic. Warto to zmienić, by w naszych relacjach nie kierować się uprzedzeniami i mitami - dodaje Anna Budyńska, redaktor naczelna magazynu Weekend Gazeta.pl.

Podczas pobytu w Niemczech reporterzy i reporterki sprawdzą powszechne opinie o naszych sąsiadach, w tym np.: o ich miłości do aut i piwa, punktualności czy dyscyplinie. W swoich tekstach będą szukać odpowiedzi na wiele pytań, m.in. czy Niemcy chętnie biorą kredyty mieszkaniowe, czy wierzą w teorie spiskowe, a także czy niemiecka emerytura rzeczywiście oznacza "rajską jesień życia". Reportaże pokażą także pracę berlińskich "złotych rączek", beneficjentów legendarnego niemieckiego "socjalu" oraz klientów niemieckich supermarketów.

- Publikując nasze reportaże, chcemy zbudować pomost między Polską a Niemcami i przedstawić wizerunek naszych sąsiadów odbiegający od stereotypowego obrazu Niemiec - podkreśla koordynatorka redakcji internetowej Goethe-Institut w Warszawie, dr Monika Skarżyńska.

Reportaże będą ukazywać się cyklicznie na początku każdego miesiąca - na Weekend.Gazeta.pl i Goethe.de/polska. Współpraca zaplanowana jest na rok.